21.2.09

ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΧΟΜΕΝΟ ΕΒΡΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (Mέρος 1)

[Η ακόλουθη προφητεία θα γίνει δύσκολα αποδεκτή στη Εκκλησία του Χριστού στην Ελλάδα. Αλλά αισθανόμαστε έντονα πως πρέπει να τη δημοσιεύσουμε, γιατί αν είναι πράγματι από το Θεό, θα έπρεπε πρώτοι εμείς οι Έλληνες να ετοιμαστούμε και να μετανοήσουμε για αρχαίες αμαρτίες της εκκλησίας μας.

«Ο πρώτος πατέρας σου αμάρτησε,[1] και οι μεσίτες σου[2] αποστάτησαν από μένα» (Ησαΐας 43:27) έλεγε ο Θεός στους Εβραίους μέσω του προφήτη Ησαΐα. Αν αυτό συνέβηκε στους Εβραίους της Παλαιάς Διαθήκης, δε θα μπορούσε να έχει συμβεί ανάλογα και σ’ εμάς τους Έλληνες της Καινής Διαθήκης; Αναφέρουμε λοιπόν την προφητεία, ακολουθώντας τα λόγια του αποστόλου Παύλου:

«Προφητείες μην περιφρονείτε, αλλά όλα[3] να τα δοκιμάζετε[4], το καλό να κατέχετε» (Α΄ Θεσ. 5:20-21). Επίσης, «Και προφήτες δύο ή τρεις ας λαλούν και οι άλλοι[5] ας διακρίνουν[6]». (Α΄ Κορ. 14:29). Ας προσευχηθούμε για διάκριση. Ο Θεός θα μας τη δώσει. (Σ.Μ.)]

(Μέρος 1ο)

Και άκουσα σαν φωνή από πλήθος πολύ και σαν βοή από νερά πολλά και σαν βοή βροντών ισχυρών να λένε: «Αλληλουιά, γιατί βασίλεψε ΚΥΡΙΟΣ ο Θεός μας ο Παντοκράτορας. Ας χαιρόμαστε και ας αγαλλιάζουμε, και ας δώσουμε τη δόξα σ’ αυτόν, γιατί ήρθε ο γάμος του Αρνίου, και η γυναίκα του ετοίμασε τον εαυτό της» (Αποκάλυψις 19:6-7).

Η τελική πνευματική μάχη θα είναι η μάχη για τη Νύφη, ώστε να ανακαλύψει την αληθινή της ταυτότητα, ώστε να ενωθεί με το Μεσσία, για να βασιλέψει και να κυβερνήσει για πάντα μαζί του. Το κείμενο που αναφέραμε στη αρχή από το βιβλίο της Αποκάλυψης περιγράφει την απέραντη δοξολογία που θα ξεσπάσει στον Ουρανό όταν αυτή η μάχη κερδηθεί και η Νύφη τελικά «ετοιμάσει τον εαυτό της» για τους γάμους του Αρνίου.

Τα προηγούμενα εδάφια στο βιβλίο της Αποκάλυψης ασχολούνται με την Κρίση της Μεγάλης Πόρνης. Η Κρίση της Πόρνης και η φανέρωση της Νύφης πηγαίνουν μαζί. Ισοδυναμεί με αυτό που ο Ιησούς μίλησε στην παραβολή για τα ζιζάνια και το σιτάρι, ότι θα μεγαλώνουν μαζί μέχρι το τέλος του κόσμου.

«Όπως ακριβώς, λοιπόν, μαζεύονται τα ζιζάνια και κατακαίγονται σε φωτιά, έτσι θα είναι κατά τη συντέλεια του αιώνα. Θα αποστείλει ο Υιός του ανθρώπου τους αγγέλους του, και θα μαζέψουν από τη βασιλεία του όλα τα σκάνδαλα[7] και όσους πράττουν την ανομία και θα τους ρίξουν στο καμίνι της φωτιάς. Εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών. Τότε οι δίκαιοι θα ακτινοβολήσουν σαν τον ήλιο μέσα στη βασιλεία του Πατέρα τους. Όποιος έχει αυτιά ας ακούει». (Ματθ. 13:40-43).

Οι γάμοι του Αρνίου, ο τελικός σκοπός όλης της ανθρώπινης ιστορίας, δεν μπορεί να έρθει, ωσότου ετοιμαστεί η Νύφη. Και δε θα είναι έτοιμη, ωσότου ανακαλύψει την αληθινή της ταυτότητα, αναγνωρίζοντας ποιος είναι ο γαμπρός της και τι δημιουργήθηκε για να είναι αυτή. Ο Ιησούς δε θα επιστρέψει μέχρις ότου συμβεί αυτό. Όταν η Νύφη ετοιμαστεί για Αυτόν, Εκείνος θα επιστρέψει να την νυμφευτεί και να ενωθεί μαζί της.

«Θυγατέρες βασιλιάδων παραβρίσκονται στις τιμές σου. Η βασίλισσα στάθηκε από τα δεξιά σου στολισμένη με χρυσάφι του Οφείρ. Άκουσε, θυγατέρα και δες και στρέψε το αυτί σου και λησμόνησε τον λαό σου και το σπίτι του πατέρα σου, και ο βασιλιάς θα επιθυμήσει το κάλλος σου. Επειδή αυτός είναι ο Κύριός σου. Και προσκύνησέ τον. Και η θυγατέρα της Τύρου θα παρασταθεί με δώρα. Το πρόσωπό σου θα ικετεύσουν οι πλούσιοι του λαού. Όλη η δόξα της θυγατέρας του βασιλιά είναι από μέσα. Το ένδυμά της είναι χρυσοΰφαντο, θα φερθεί στον βασιλιά με κεντητό ιμάτιο. Οι παρθένες συντρόφισσές της θα οδηγηθούν πίσω της προς εσένα. Θα οδηγηθούν με ευφροσύνη και αγαλλίαση, θα μπουν στο παλάτι του βασιλιά». (Ψαλμός 45:9-15).

Ο Σωτήρας μας είναι ο γιος του Δαβίδ, που στέκεται πάνω στο θρόνο του πατέρα του Δαβίδ και κυβερνά τα έθνη, όπως ακριβώς ο άγγελος Γαβριήλ είπε στη Μαριάμ: «Αυτός θα είναι μεγάλος και θα κληθεί Υιός του Υψίστου και θα του δώσει ο ΚΥΡΙΟΣ ο Θεός το θρόνο του Δαβίδ του πατέρα του, και θα βασιλέψει πάνω στον οίκο Ιακώβ στους αιώνες και δε θα υπάρχει τέλος στη βασιλεία του». (Λουκάς 1:32-33). Δεν υπάρχει καμιά θέση για αντισημιτισμό στη Νύφη του Μεσσία. Αυτός είναι ο γιος του Δαβίδ! Ο Ιησούς δε θα επιστρέψει, ωσότου η Νύφη του γνωρίσει ποια είναι και ποιον πρόκειται να παντρευτεί.

Μια προφητεία που επιβεβαιώνει τα ανωτέρω.

Κατωτέρω είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προφητεία που δόθηκε πριν από 23 χρόνια σε ένα άντρα με το όνομα Ντιν Κόζενς (Dean Cozzens). Έχει τίτλο «Το Εβραϊκό Κίνημα». Θα αναφέρουμε μέρος αυτής της προφητείας εδώ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον δεδομένου ότι δόθηκε εδώ και 23 χρόνια.

Το Κίνημα για τις Εβραϊκές Ρίζες του Χριστιανισμού, όπως έχει γίνει γνωστό κατά τη διάρκεια αυτών των 23 ετών που πέρασαν, είναι σήμερα ένα δυναμικό, αυξανόμενο και παγκόσμιο κίνημα. Είναι σημείο του τέλους αυτής της εποχής. Θυμήσου ότι η τελική γραμμή της μάχης περιγράφεται από το Ζαχαρία ως η μάχη ανάμεσα σε γιους της Σιών και σε γιους των Ελλήνων![8]

«Επειδή τέντωσα τον Ιούδα στον εαυτό μου σαν τόξο. Τέντωσα τον Εφραΐμ δυνατά και σήκωσα κάποια παιδιά σου Σιών ενάντια σε κάποια παιδιά σου Ελλάδα, και σε έκανα σαν ρομφαία μαχητή. 14 Και ο Κύριος θα φανεί επάνω τους και το βέλος του θα βγει σαν αστραπή. Και ο Κύριος ο Θεός θα σαλπίσει με σάλπιγγα και θα κινηθεί με ανεμοστρόβιλους του νότου». (Ζαχαρίας 9:13-14).

Μεγάλο μέρος της προφητείας που ακολουθεί είναι τώρα πλέον παρελθόν, αλλά ένα άλλο μέρος της πρόκειται ακόμα να εκπληρωθεί. Σου συνιστούμε να διαβάσεις αυτήν την προφητεία προσεκτικά και με προσευχή. Η γλώσσα της προφητείας, που βασίζεται στα ελληνικά,[9] είναι κάπως παράξενη για εμάς στο σημείο του χρόνου όπου βρισκόμαστε, αποδεικνύοντας ότι μεγάλο μέρος της έχει ήδη εκπληρωθεί κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 23 ετών. Πολλές φορές η προφητεία γίνεται, για να επιβεβαιώσει ό,τι ήδη έχει συμβεί, καθώς επίσης μπορεί να είναι πρόρρηση για το μέλλον. Πάντως, πριν από 23 έτη χρησιμοποιούσαμε πάντα την ίδια ορολογία.

Το Εβραϊκό Κίνημα

Ο σκοπός του Θεού για το Σώμα του Χριστού είναι να μετακινηθεί πιο κοντά στον εαυτό Του, έτσι ώστε να γίνει ένα μαζί Του. Χρειαζόμαστε να γίνουμε πιο όμοιοι με Αυτόν, ώστε να ετοιμαστούμε περισσότερο, για να είμαστε μαζί Του. Αν πρόκειται να είμαστε ο λαός Του, πρέπει να προσλάβουμε τον χαρακτήρα Του, και να δεχτούμε την ταυτότητά Του. Πρόκειται να είμαστε ο λαός Του, να ζούμε με τους τρόπους Του.

Κυριακή πρωί, 13 Απριλίου 1986, άκουσα την ακόλουθη προφητεία:

Στην αρχή του 20ου αιώνα, όταν ο Θεός κοίταξε κάτω από τον Ουρανό προς την Εκκλησία, ό,τι είδε φαινόταν σαν ένα γιγάντιο επιβατικό αεροπλάνο, που δεν είχε μηχανές. Τότε άρχισε να προσαρτά τέσσερις γιγάντιες μηχανές πίστεως και δύναμης στο σώμα του αεροπλάνου, έτσι ώστε η Εκκλησία να έχει τη δύναμη να έρθει προς Αυτόν εκεί όπου βρίσκεται Εκείνος, πάνω στην περιοχή της δόξας Του.

Καθεμιά από αυτές τις τέσσερις μηχανές απεικονίζει καθένα από τα τέσσερα μεγάλα κινήματα του Πνεύματος του Θεού που διορίστηκαν γι’ αυτόν τον αιώνα: 1) Το Κίνημα της Πεντηκοστής, 2) Το Κίνημα Θεραπείας μέσω της πίστης, 3) Το Χαρισματικό Κίνημα, και 4) Το Εβραϊκό Κίνημα. Και τα τέσσερα κινήματα είναι διορισμένα από τον Θεό σύμφωνα με το κυρίαρχο θέλημά Του, και συντονίζονται και συσχετίζονται μέσα στο νου Του. Κάθε επόμενη κίνηση οικοδομεί πάνω στην προηγούμενη, αλλά καθεμιά έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Καμιά δεν είναι τέλεια, αλλά όλες έχουν κάτι από το Θεό, για να συνεισφέρουν στο σχέδιό Του. Η προφητεία είπε ότι ο Θεός άρχιζε τώρα να προσαρτά την τέταρτη και τελική «μηχανή»: το Εβραϊκό Κίνημα.

Παρόλον ότι πολλές σωστές διδασκαλίες επέστρεψαν στη θέση τους μέσα στο Σώμα του Χριστού από όλα τα περασμένα κινήματα, όταν τις αποκατέστησε ο Θεός μέσα στην ιστορία, πολλά πράγματα ακόμα έλλειπαν, πράγματα που ο Θεός θέλει να αποκαταστήσει.

Αυτό το τελευταίο κίνημα πρόκειται να ονομαστεί «Το Εβραϊκό Κίνημα». Αυτό το κίνημα πρόκειται σε ένα ορισμένο βαθμό να περικλείσει και να επηρεάσει ολόκληρο το Σώμα του Χριστού, προσθέτοντας βάθος, και οδηγώντας μας στο τέλος σε μια μεγαλύτερη ενότητα, όχι απλώς τον ένα με τον άλλο, αλλά με το Θεό και με το Λόγο Του.

Αυτό το τέταρτο μεγάλο κίνημα του Αγίου Πνεύματος σε αυτόν τον αιώνα θα είναι καθόλα τόσο δυνατό όσο τα προηγούμενα τρία, και θα φέρει το τελικό έργο του Θεού σε ολοκλήρωση με μια τελική, ενοποιημένη τετραπλή ώθηση δύναμης και δόξας. Θα μας μεταφέρει όλους στις ουράνιες σφαίρες, για να είμαστε μαζί Του, εκεί όπου Εκείνος βρίσκεται.

Οι τρεις προηγούμενες μηχανές της δύναμής Του, τις οποίες έχει προηγουμένως προσαρτήσει σύμφωνα με τη θεϊκή του τάξη, μέχρι τώρα απλώς έκαναν να «μαρσάρουν» τις μηχανές σαν να τις δοκίμαζε, περιμένοντας μια πιο κατάλληλη εποχή. Όταν το αεροπλάνο ευθυγραμμιστεί καλύτερα, κάτω προς την κεντρική γραμμή του θελήματός Του, Αυτός μπορεί να δώσει περισσότερο γκάζι, ώστε να μας ανεβάσει στη δόξα, και έτσι να εμφανίσει τον εαυτό Του και την επιδοκιμασία Του πληρέστατα μεταξύ μας.

Ό,τι συνέβηκε στο παρελθόν μπορεί να φαίνεται κάποτε πολύ μικρό σε σχέση με αυτό που θα συμβεί πάνω στη γη όταν και οι τέσσερις μηχανές ωθήσουν το αεροπλάνο με «τέρμα τα γκάζια» από το υπέροχο χέρι του πιλότου. Όταν συμβεί αυτό, το μεγάλο σκάφος μας γρήγορα θα απογειωθεί και θα ανέβη στη δόξα. Κατ’ αυτήν τη μεγάλη ημέρα, όταν δοθεί η εντολή για απογείωση, δεν θα υπάρχει ελάττωση στην ταχύτητα, ωσότου στο τέλος εγκαταλείψουμε αυτά τα σαρκικά δεσμά. Τότε η φοβερή δύναμη του Θεού θα μας γεμίσει με την ίδια φοβερή δόξα, που είναι η αιώνια υπέροχη παρουσία Του. Κατ’ εκείνη τη μεγάλη ημέρα κάθε πνευματικό χάρισμα θα λειτουργεί με μεγάλη ελευθερία, και ο Κύριος θα αποκαλυφθεί σε όλη την πληρότητά Του. Τότε θα είμαστε όμοιοί Του, γεμάτοι από την ισχύ και τη δόξα Του, επειδή θα Τον δούμε όπως είναι αληθινά, αποκαλυμμένος σε όλους, ώστε να μπορούμε να τον βλέπουμε. Ω, τι έκσταση και μεγαλείο θα ζούμε τότε!

Αλλά πριν πατηθεί πλήρως το γκάζι, πρέπει πρώτα να γίνει μια αποφασιστική στροφή στον τρόπο της σκέψης μας, ώστε να ευθυγραμμιστούμε στον άγιο διάδρομο προσγειώσεων-απογειώσεων του Θεού. Η αποφασιστική στροφή στη σκέψη είναι η απομάκρυνση από την διαφθορά του ελληνικού τρόπου σκέψης του παρελθόντος και η επιστροφή προς την κεντρική γραμμή της θεϊκής εντολής στον εβραϊκό διάδρομο, εκεί όπου ο ίδιος ο Ιησούς κατέβηκε και προσγειώθηκε τέλεια. Ο ίδιος ο Ιησούς ήταν το αερόπλοιο, και ο τερματικός αεροπορικός σταθμός όπου φόρτωσε από τότε που ήρθε κατά την πρώτη παρουσία Του, ήταν ο κόσμος μέσα στον οποίο είχε έρθει.

Ο αεροπορικός διάδρομος, τότε, ήταν όλη η αποκάλυψη που ο ίδιος ο Θεός συνέχιζε να προετοιμάζει για αιώνες πριν από τον ερχομό του Χριστού. Αυτή η αποκάλυψη ήταν ο αεροπορικός διάδρομος που είχε δημιουργηθεί διαμέσου των αρχαίων προφητών, από τον Αδάμ μέχρι το Μαλαχία. Εκεί βρισκόταν για εκατοντάδες χρόνια, και υπήρχε διαμέσου πολλών γενεών, προσεκτικά τοποθετημένη από το Θεό, προετοιμάζοντας τον ερχομό του Μοναχογιού Του στον πλανήτη γη. Προετοιμάστηκε από τον Πατέρα για τον Ιησού, ώστε να προσγειωθεί, επειδή, όπως λέει, όταν ήρθε «το πλήρωμα του χρόνου», ο Θεός έστειλε τον Υιό Του. Ο αεροπορικός διάδρομος, συνεπώς, είναι όλη η Παλαιά Διαθήκη, δηλαδή όλη η παλαιοδιαθηκική εβραϊκή αλήθεια και αποκάλυψη, και μεγάλο μέρος της εβραϊκής κουλτούρας και των εθίμων που επακολούθησαν.

Από τότε το μεγάλο σώμα Του παρκάρισε στον τερματικό αεροπορικό σταθμό του κόσμου, και φόρτωνε επιβάτες έτοιμους να φύγουν μόλις θα έδινε εντολή πίσω προς τη δόξα. Ήδη τώρα είναι σχεδόν γεμάτο, και συνεχίζει να γεμίζει γρήγορα. Είναι σχεδόν έτοιμο να αναχωρήσει. Όταν η μεγάλη πόρτα κλείσει τελικά, και το αεροπλάνο απομακρυνθεί στο διάδρομο, ο πιλότος Ιησούς θα μαρσάρει τις μηχανές, για να μας πάρει από το αεροδρόμιο προς την άκρη του αεροδιάδρομου. Εκεί θα καθίσουμε με τις μηχανές αναμμένες, επιτρέποντάς Του να δοκιμάσει τις μηχανές από τον πίνακα χειρισμού των οργάνων, για να βεβαιωθεί ότι είναι όλα έτοιμα.

Τότε ο Ιησούς, είμαι σίγουρος με ένα χαμόγελο, όταν θα είναι έτοιμος, και με την άδεια του πύργου ελέγχου από τον Πατέρα Θεό, θα ελευθερώσει τα φρένα και θα μαρσάρει τις μηχανές μια φορά ακόμη. Αυτήν τη φορά και οι τέσσερις μηχανές θα εφορμήσουν στη ζωή και θα συνεισφέρει η καθεμιά το μέρος της με συντονισμό. Αυτό θα κινήσει το σκάφος προς τα έξω και πάνω στον αεροδιάδρομο με ευκολία.

Τότε, πριν να πάει πολύ μπροστά το αεροπλάνο, και ακριβώς στη σωστή στιγμή, ο Ιησούς θα γυρίσει το σκάφος τις 90 μοίρες που χρειάζονται, για να μας κατευθύνει ακριβώς στον αεροδιάδρομο! Εκείνη τη στιγμή θα είμαστε έτοιμοι να φύγουμε! Τότε και μόνον τότε οι συνθήκες θα είναι έτοιμες, για να δοθεί η πλήρης ισχύς στις μηχανές. Η χρονική στιγμή θα είναι όταν το σκάφος μας θα είναι ευθυγραμμισμένο με ό,τι ο Θεός παράθεσε σ’ εμάς στην Εβραϊκή Βίβλο, που ονομάζουμε Παλαιά Διαθήκη.

Το ζήτημα είναι ότι πριν όλες οι μηχανές μπορέσουν με ασφάλεια να αποδώσουν τη μέγιστη ενέργειά τους, ώστε να μας ανεβάσουν προς την παρουσία του Χριστού, εμείς πρέπει να ευθυγραμμιστούμε όσο το δυνατόν τελειότερα με το Θεό της Βίβλου, με αυτό που είναι πραγματικά ο Θεός! Εφόσον ο Θεός αποκάλυψε τον εαυτό Του στην Παλαιά Διαθήκη, πράγμα που Ιησούς τελειοποίησε ουσιαστικότερα για εμάς, για να το δούμε σε ορατή μορφή, προς τα εκεί είναι όπου εμείς πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας, και σε αυτό ακριβώς συνίσταται το εβραϊκό κίνημα.

Πού βρισκόμαστε τώρα; Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι στην ιστορία της εκκλησίας αυτήν τη χρονική περίοδο καταφέραμε να τροχοδρομήσουμε έξω από τον αεροδιάδρομο, πηγαίνοντας προς τα πίσω. Νομίζω ότι το αεροπλάνο μας έχει προχωρήσει όσο μπόρεσε μακρύτερα στο διάδρομο τροχοδρόμησης της ελληνικής σκέψης. Αν προχωρήσουμε ακόμη μακρύτερα, θα πέσουμε μέσα στο χαντάκι στην άλλη πλευρά του διαδρόμου.

Πιστεύω ότι ακριβώς τώρα ο Θεός μάς λέει: «Στραφείτε και ευθυγραμμίστε τη σκέψη σας τέλεια στον αποκαλυμμένο αεροδιάδρομο της εβραϊκής σκέψης, στις σκέψεις που αποκάλυψα στον εβραϊκό λαό, και ας ετοιμαστούμε να ανεβούμε στη δόξα»! Πρέπει να συναντήσουμε το Θεό σύμφωνα με τους δικούς του όρους, όχι σύμφωνα με τους δικούς μας.

Θα απογειωθούμε στον ίδιο αεροδιάδρομο που προσγειώθηκε ο Ιησούς – στις εβραϊκές αποκαλύψεις της Παλαιάς Διαθήκης και τις προφητείες, και τους εβραϊκούς τρόπους σκέψης και ζωής. Εκεί είναι όπου Θεός αποκάλυψε τον εαυτό Του ως προς αυτό που είναι, και εκεί επίσης ο Ιησούς έδειξε ποιος ήταν ο εαυτός Του, όταν έζησε πάνω σε αυτόν τον πλανήτη κατά σάρκα.

Πολλά λάθη ενσωματώθηκαν στην αρχέγονη εκκλησία με σκοπό να αρέσει και να προσαρμοστεί στην ελληνική κουλτούρα, και για να αποφύγει τους διωγμούς των Ρωμαίων ενάντια στους Εβραίους. Αυτή η αρχαία διαφθορά είναι αυτό που εννοούμε όταν λέμε, «μετακίνηση από τον εβραϊκό στον ελληνικό τρόπο σκέψης». Η διόρθωση αυτού του λάθους τού παρελθόντος είναι η στροφή του γιγαντιαίου αεροπλάνου σε ό,τι αποκαλούμε «μετακίνηση από τον ελληνικό στον εβραϊκό τρόπο σκέψης» ή Εβραϊκό Κίνημα. Είναι αυτό που τώρα περιμένει ο Θεός από εμάς πριν να μπορέσει πληρέστερα να μας ενδυναμώσει και να μας ωθήσει προς τη Δόξα Του. Είναι αυτό που χρειάζεται να κάνουμε, ώστε να τον κάνουμε να νιώσει πιο άνετα, ταυτίζοντας ελεύθερα τον εαυτό Του μαζί μας, επιδοκιμάζοντάς μας πλήρως με τη δόξα και τη δύναμή Του.

Ίσως αναφερόμενος σε αυτό μιλούσε ο Ιησούς στο 5ο κεφάλαιο του Ματθαίου, όταν έλεγε: «Μη νομίσετε ότι ήρθα να καταλύσω το νόμο ή τους προφήτες. Δεν ήρθα να καταλύσω, αλλά να συμπληρώσω[10] [δηλ. να επιφέρω πληρέστερη διατύπωση και σαφήνεια]. 18 Γιατί αλήθεια σας λέω: ωσότου παρέλθει[11] ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα[12] ή μια κεραία[13] δε θα παρέλθει από το νόμο, ωσότου όλα γίνουν. 19 Όποιος λοιπόν παραβεί[14] μία από τις πολύ μικρές αυτές εντολές και διδάξει έτσι τους ανθρώπους, πολύ μικρός[15] θα κληθεί[16] στη βασιλεία των ουρανών. Όποιος όμως τις εφαρμόσει και τις διδάξει, αυτός μεγάλος θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών. 20 Γιατί σας λέω ότι αν δεν περισσέψει[17] η δικαιοσύνη[18] σας περισσότερο εκείνης των γραμματέων και των Φαρισαίων, δε θα εισέλθετε στη βασιλεία των ουρανών». (Ματθ. 5:17-20).

Είναι σχεδόν σαν να προέλεγε ο Ιησούς ότι θα συμβούν αυτά, παρόλον ότι βεβαίως δεν επιδοκίμαζε όσα τελικά συνέβηκαν στην εκκλησία όταν εγκατέλειψε τις εβραϊκές ρίζες της. Μπορεί ακόμη να έκανε πρόρρηση ακριβώς για το εβραϊκό κίνημα, το οποίο τώρα πρόκειται να περικαλύψει την Εκκλησία στο τέλος της εποχής της. Αυτά τα εδάφια λένε ότι αν δεν ενωθούμε με την κίνηση του Πνεύματος που έφερε ο Ιησούς, με τον εβραϊκό τρόπο σκέψης με τον οποίο Αυτός ο ίδιος περπατούσε, τότε εμείς ως εκκλησία και ως άτομα δε θα είμαστε έτοιμοι για απογείωση προς τη βασιλεία των Ουρανών. Εμείς πρέπει να ευθυγραμμιστούμε μαζί του.

Η εκκλησία τώρα ολοκληρώνει τον κύκλο της. Όλα όσα συνέβηκαν στο παρελθόν από τη Μεταρρύθμιση μέχρι ακριβώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε, αποτελούσαν το προσεκτικό και επίμονο έργο του Θεού να μας κάνει να επιστρέψουμε στην πληρέστερη κατανόηση αυτού που ήταν ο Ιησούς. Τώρα είναι η ώρα για την πληρέστερη αποκάλυψη αυτού που ο Θεός και ο Ιησούς είναι στην πραγματικότητα. Λέει: «Σας θέλω συνδεδεμένους με τις ρίζες της Παλαιάς Διαθήκης, αλλά ολοκληρωμένα και με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, έτσι ώστε να μπορέσετε να τηρήσετε το Νόμο όπως εγώ τον τήρησα, με το ίδιο Πνεύμα με το οποίο ο Νόμος δόθηκε, με λυτρωτική αγάπη και δύναμη». Πρέπει να επιστρέψουμε στην κεντρική γραμμή του αεροδιαδρόμου της αλήθειας του Θεού, με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος.

Ντιν Κόζενς, Διακονία της Ανοιχτής Εκκλησίας

(Dean Cozzens, Open Church Ministries)




[1] 27 Ο πρώτος πατέρας σου αμάρτησε. Mάλλον αναφέρεται στον Iακώβ (βλέπε εδ. 22 και 28), παρόλον ότι και ο Aβραάμ ήταν αμαρτωλός.

[2]27 και οι μεσίτες σου. Εβρ. ουμελιτσέχα. Άλ. ερμ. και οι ερμηνευτές σου, ή και οι δάσκαλοί σου. Είναι αυτοί που κατά την περίοδο της θεοκρατίας χρησιμοποιούνταν από το Θεό ως όργανα επικοινωνίας μεταξύ Θεού και ανθρώπων, δηλαδή προφήτες, ιερείς ή ηγέτες.

[3] 21 όλα. Κείμενο: πάντα Άλλη ερμηνεία: τον καθένα. Εννοώντας προφήτη. Το πιθανότερο είναι πως το “πάντα” σχετίζεται με τις προφητείες στο εδ. 20.

[4] 21 δοκιμάζετε Αλλιώς: εξετάζετε

[5] 29 οι άλλοι. Αναφέρεται είτε στους υπόλοιπους προφήτες είτε στους παρόντες πιστούς της εκκλησίας γενικά. Ο Ζιγαβηνός θεωρεί πως μιλά «για εκείνους που έχουν το χάρισμα της διάκρισης». Ενδεχομένως αναφέρεται σε κάθε κατηγορία πιστών.

[6] 29 ας διακρίνουν Οι πιστοί έχουν χρέος να διακρίνουν, εξετάζοντας αν οι προφητείες είναι από το Θεό ή όχι, βασιζόμενοι στις Γραφές. Ποτέ δεν πρέπει να γίνεται τυφλά αποδεκτή μια προφητεία. Ακόμη περισσότερο, αν κάποιος έχει χάρισμα προφητείας πρέπει να ζητά από το Θεό διάκριση, για να καταλαβαίνει αν μια προφητεία δική του ή κάποιου άλλου προέρχεται ή όχι από Εκείνον.

[7] 41 σκάνδαλο: παγίδα, αιτία πτώσης στην αμαρτία.

[8] Προσοχή: από το αρχαίο εβραϊκό κείμενο καταλαβαίνουμε ότι ο προφήτης δεν αναφέρεται σε μάχη ανάμεσα σε ΟΛΑ τα παιδιά της Σιών και σε ΟΛΑ τα παιδιά της Ελλάδας. Γιατί τα ουσιαστικά ονόματα «παιδιά» δεν έχουν στο εβραϊκό κείμενο οριστικό άρθρο που να προηγείται. Συνεπώς η έννοια είναι η μάχη θα γίνει ανάμεσα σε ΚΑΠΟΙΑ παιδιά της Σιών και σε ΚΑΠΟΙΑ παιδιά της Ελλάδας. Και πράγματι, αυτό έγινε και την εποχή του βασιλείου των Σελευκιδών επί των ημερών του Αντίοχου Δ΄ του Επιφανή και αργότερα. Τα άλλα ελληνικά βασίλεια των επιγόνων του Μ. Αλέξανδρου δεν πολέμησαν κατά των Εβραίων.

[9] Η προφητεία φαίνεται ότι δόθηκε σε Έλληνα πιστό, γι’ αυτό νομίζουμε απευθύνεται πρώτιστα στους Έλληνες πιστούς, αλλά και όλη την υπόλοιπη Εκκλησία παγκόσμια, που έχει επηρεαστεί από τον ελληνικό τρόπο σκέψης.

[10] 17 συμπληρώσω. Εννοεί να ολοκληρώσει την κατανόηση του Νόμου και των Προφητών, να φέρει σε τελειότητα αυτήν την κατανόηση, όχι να τους αχρηστέψει, όπως τόσο συχνά ερμηνεύεται. Έτσι θα μπορέσουμε πιο αποτελεσματικά να είμαστε και να κάνουμε ό,τι ο Νόμος και οι προφήτες λένε. Κείμενο: πληρώσαι Άλλη ερμ. εκπληρώσω

[11] 18 παρέλθει Αλλιώς: εξαφανιστεί, εκλείψει

[12] 18 ένα γιώτα. Ήταν το μικρότερο γράμμα της εβραϊκής αλφαβήτου.

[13] 18 κεραία Προέρχεται από τη λέξη “κέρας, κέρατο”. Είναι μια γραμμή πένας, μια κονδυλιά, μια μολυβιά που κάνει να διακρίνεται ένα εβραϊκό γράμμα από άλλο. Π.χ. Στα εβραϊκά το γράμμα ντάλεθ (d) διαφέρει ελάχιστα από το ρες (r), ή το μπεθ (b) από το καφ (k). Μόνο μια μικρή γραμμή, απόφυση, “κεραία”, τα κάνει να διαφέρουν. Άλλη ερμηνεία: γράμμα (Σάκκος).

[14] 19 παραβεί Κείμενο: λύσει

[15] 19 πολύ μικρός Κείμενο: ελάχιστος. Εννοεί “τελευταίος όλων, φαυλότατος, απορριμμένος, που σημαίνει ότι θα ριχτεί μέσα στην Κόλαση” (Ζιγαβηνός).

[16] 19 κληθεί Αλλιώς: ονομαστεί

[17] 20 αν δεν περισσέψει. “Ποιο είναι το περισσό; Το να μη οργιστείς μήτε να κοιτάξεις ακόλαστα σε γυναίκα” (Χρυσόστομος).

[18] 20 δικαιοσύνη Αλλιώς: ευσέβεια. “Εδώ δικαιοσύνη εννοεί όλη την αρετή” (Χρυσόστομος).